Rejestracja znaków towarowych .

Chroń swoją markę – budujesz ją w takim trudzie i z wielkim zaangażowaniem. Nie pozwól, by ktoś wyciągnął po to rękę i żerował na czymś, co sama zbudowałaś od zera.

Co możesz chronić?

Znak towarowy to oznaczenie, które w konkretny sposób i wyraźnie prezentuje oraz służy do odróżnienia Twoich produktów lub usług od produktów i usług innego przedsiębiorcy.

To może być na przykład nazwa i/lub oznaczenie graficzne Twojego biznesu (firma), produktu cyfrowego, kursu online, programu edukacyjnego, hasło lub slogan, którym promujesz swój biznes. Gdy zarejestrujesz znak towarowy, nikt inny nie będzie mógł go użyć w branży, w której działasz.

Rejestracja znaków towarowych.

Chroń swoją markę – budujesz ją w takim trudzie i z wielkim zaangażowaniem. Nie pozwól, by ktoś wyciągnął po to rękę i żerował na czymś, co sama zbudowałaś od zera.

Co możesz chronić?

Znak towarowy to oznaczenie, które w konkretny sposób i wyraźnie prezentuje oraz służy do odróżnienia Twoich produktów lub usług od produktów i usług innego przedsiębiorcy. To może być na przykład nazwa i/lub oznaczenie graficzne Twojego biznesu (firma), produktu cyfrowego, kursu online, programu edukacyjnego, hasło lub slogan, którym promujesz swój biznes. Gdy zarejestrujesz znak towarowy, nikt inny nie będzie mógł go użyć w branży, w której działasz.

Kiedy zacząć myśleć o rejestracji znaku towarowego

Nie ma jednego uniwersalnego etapu. Dla poszczególnych biznesów to może być inny moment. Niektórzy decydują się już na samym początku. Dla innych sygnałem do rejestracji jest sytuacja, gdy ich marka zostanie wykorzystana przez kogoś nieuprawnionego. A jeszcze inni nigdy się nie decydują na rejestrację. Gdybym miała Ci coś podpowiedzieć, kiedy Ty powinnaś się nad tym pochylić…

Na pewno szybka reakcja będzie potrzebna, gdy widzisz, że Twoja marka jest naruszana przez innych (np. ktoś zaczyna świadczyć podobne usługi albo sprzedawać produkty podobne do Twoich, używając Twojej lub podobnej nazwy albo Twojego oznaczenia, które ewidentnie nawiązuje do Twojej marki, w ten sposób wykorzystując jej renomę. Renomę, którą to Ty wypracowałaś).

O rejestracji pomyśl także, gdy zaczynasz wypływać na szerokie wody, tzn. Twoja marka zaczyna być szerzej rozpoznawalna, albo zaczynasz świadczyć usługę lub sprzedawać produkt i masz przeświadczenie, że prędzej czy później ktoś będzie się chciał pod Twoją markę podszyć, skopiować to, co robisz łącznie z oznaczeniem albo działać w podobnym zakresie, nawiązując do Twoich oznaczeń marki.

Myślisz o rejestracji znaku, ale nie wiesz, jak się za to zabrać i jakie to mogą być koszty?

Rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym wiąże się z kosztami nie tylko obsługi prawnej, ale także opłatami, jakie pobiera urząd.

Umów się na 15 minutową bezpłatną konsultację ze mną. Porozmawiamy o tym, jak to wszystko wygląda, ile trwa i kosztuje.

Złapmy się na Instagramie


Chcesz być na bieżąco i na legalu ze swoim biznesem online?

Zapisz się na mój legalny newsletter.

Będę Ci wysyłać informacje o nowych postach na blogu, webinarach i nowościach w sklepie a także specjalnych ofertach i promocjach.

Zapisując się, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wysyłki ww. newslettera i oświadczasz, że znana Ci jest moja Polityka prywatności i plików cookies.

.

Zapisując się, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wysyłki ww. newslettera i oświadczasz, że znana Ci jest moja Polityka prywatności i plików cookies.

Teksty na tej stronie i blogu nie stanowią porady prawnej. Mają charakter informacyjny i edukacyjny. Jeśli potrzebujesz informacji dotyczącej Twojej indywidualnej sytuacji, umów się na konsultacje ze mną lub skontaktuj się ze swoim prawnikiem.