Jak przetestować pomysł na biznes bez zakładania działalności gospodarczej? Ano właśnie jest taka możliwość. To działalność nierejestrowa. I choć niedługo będzie obchodzić swoje pierwsze urodziny, to nadal wiele osób ma wątpliwości co do niej. Czy słusznie? Sama zdecyduj. Dziś post w formie pytań i odpowiedzi. Po jego lekturze na temat tej formy mini-biznesu na pewno łatwiej Ci będzie podjąć decyzję, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie.
Wprowadzona w życie 30 kwietnia 2018 r. działalność nierejestrowa, nazywana również działalnością nierejestrowaną lub nieewidencjonowaną (choć to akurat jest błędna nazwa), określana jest jako „firma na próbę”. I jest to bardzo trafne określenie. Ma wielu zwolenników, ale – jak się okazuje – także krytyków. No, ale to chyba tak się nie da, by jedno rozwiązanie pasowało wszystkim. Choć jest jeden słuszny argument na „nie” – ten o wysokości limitu miesięcznego przychodu, jaki można osiągnąć. Okazuje się, że biznesy z wysokimi kosztami działalności,a tym samym niskimi marżami, bardzo szynko przekroczą ów miesięczny limit. Limit jest liczony od przychodu, a nie od dochodu. Ale o tym w dalszej części postu.
Tak, czy siak, działalność nierejestrową warto rozważyć, a przynajmniej dowiedzieć się o niej więcej. Na pewno powinny poznać ją bliżej osoby, które dopiero planują swoje biznesy i nie mają pewności, czy na nich zarobią, a co za tym idzie, czy będą je kontynuować po pierwszych próbach.
A teraz wszytko, co chciałabyś wiedzieć o działalności nierejestrowej, ale nie zapytałaś… Nic straconego, inni zapytali, pisząc do mnie email lub zadając pytania w grupie Legalnie na onlajnie na Facebooku. Poniżej znajdziesz odpowiedzi.
Co to jest działalność nierejestrowana
Najprościej rzecz ujmując, jest to działalność, którą może prowadzić osoba fizyczna i która nie przynosi większego przychodu niż połowa tzw. minimalnej krajowej (płacy minimalnej). I jest to działalność, jak nazwa wskazuje, której nie trzeba rejestrować. Wszelkie formalności zostały sprowadzone do minimum. To tak ogólnie, bo jak dalej zobaczycie, jest trochę innych warunków i wyjątków, o których warto wiedzieć.
Kto może prowadzić działalność nierejestrowaną
Taką działalność może prowadzić osoba fizyczna, a to oznacza, że z tej formy nie mogą skorzystać spółki, które są osobami prawnymi. O ile to oczywiste w przypadku np. spółki z o.o., to w przypadku spółki cywilnej, gdy każdy wspólnik prowadzi swoją własną działalność (czyli jako osoba fizyczna), może nie być takie jasne. Niestety, zła wiadomość jest taka, że działalność nierejestrowa nie może być prowadzona w ramach spółki cywilnej. I kropka.
Czy reszta osób fizycznych może skorzystać z tej formy działalności? Niestety są kolejne ograniczenia. Działalności nierejestrowej nie będziesz mogła prowadzić, jeśli prowadzona przez Ciebie działalność wymaga specjalnych zezwoleń lub koncesji (więcej o tej sytuacji przeczytasz tutaj). Taka działalność musi być zarejestrowana w CEIDG a przedsiębiorca musi spełnić związane z tym obowiązki.
Kolejne ograniczenia dotyczą osób, które prowadziły działalność gospodarczą w ciągu poprzednich 60 miesięcy, dlatego, że rozwiązanie to przewidziano dla nowych biznesów. I tu jest mała furteczka dla tych osób, które miały przerwę w ostatnim roku przed wprowadzeniem w życie tej formy działalności. Inaczej mówiąc, jeśli prowadziłaś działalność gospodarczą i zamknęłaś ją nie później niż 30 kwietnia 2017 roku i już jej potem nie otworzyłaś na nowo, to…. hurra! Możesz prowadzić działalność nierejestrową.
Działalność nierejestrowana do jakiej kwoty
Preferencyjne warunki działalności nierejestrowej niestety nie są dostępne dla wszystkich nowych czy raczkujących biznesów, ale jedynie tych, które mają naprawdę niskie przychody. Ustawodawca ustalił miesięczny limit przychodów na kwotę równą połowie miesięcznej płacy minimalnej. Płaca minimalna w 2019 r. to 2250 zł, a to oznacza, że przychód miesięczny działalności nierejestrowej nie może być wyższy niż 1125 zł. Jest to limit, który dotyczy konkretnego miesiąca. To nie jest średnia obliczona np. z całego roku lub czasu prowadzenia takiej działalności. Limit dotyczy jednego miesiąca i co miesiąc się „odnawia”.
Limit przychodów to 1125 zł miesięcznie (w 2019 r.)
a w 2020 roku wzrośnie do 1300 zł .
I uwaga, nie chodzi o wszystkie przychody, jakie dana osoba osiągnie, ale tylko ten przychód, który generuje z działalności nierejestrowanej. To znaczy, że jeśli oprócz działalności nierejestrowanej pracujesz na etacie, albo osiągasz przychody na podstawie innych umów cywilnoprawnych np. o dzieło, zlecenia lub na podstawie prawa do zasiłku, to ten przychód nie jest brany pod uwagę przy obliczaniu limitu.
Limit miesięczny dotyczy PRZYCHODU nie dochodu
No właśnie. Limit dotyczy przychodu a nie dochodu. Pamiętasz? – Tak w uproszeniu: Przychód – Koszty = Dochód. Przepraszam za łopatologię, ale zdarza się początkującym przedsiębiorcom mylić te dwa pojęcia. A wracając do tematu, limit dotyczy przychodu. Tak wiem, to gorsza opcja dla przedsiębiorców, zwłaszcza dla tych, którzy maja wysokie koszty w swojej działalności.
Kiedy działalność nierejestrowana się „opłaca”
Inna forma tego pytania, które do mnie trafia, to np.: działalność nierejestrowana czy warto założyć lub działalność nierejestrowana dla kogo najlepsze rozwiązanie. To, czy takie rozwiązanie się opłaca czy nie, będzie zależało, w głównej mierze, od konkretnej sytuacji osoby, która planuje biznes. To, co można powiedzieć z całą pewnością o tym rozwiązaniu, to że będzie się ono opłacało tym wszystkim, którzy dopiero chcą sprawdzić swój pomysł lub samego siebie w biznesie, a boją się zbyt wysokich kosztów. Jak to wygląda w szczegółach? Popatrz sama poniżej.
Dokładnie tego Ci trzeba, by wystartować z własnym biznesem online
Co zyskujesz:
- oszczędność czasu
- poczucie bezpieczeństwa
- i oszczędność pieniędzy
Totalny konkret! Siłą całego przedsięwzięcia jest po prostu niesamowicie życzliwa, bardzo kompetentna i pomocna Aga!
Nie czekaj!
- oszczędność nr 1: nie zgłaszasz takiej działalności do CEIDG ani do ZUS, a to oznacza brak obowiązku płacenia składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
- oszczędność nr 2: nie masz obowiązku prowadzenia księgowości takiej działalności (wystarczy uproszczona ewidencja sprzedaży oraz kosztów np. w tabelce Excel); to oznacza, że oszczędzasz na księgowej
- oszczędność nr 3: (co prawda, ta oszczędność nie dotyczy finansów, a czasu, ale jednak… zawsze to oszczędność) nie masz obowiązku opłacania comiesięcznych lub kwartalnych zaliczek na podatek dochodowy, ponieważ płacisz go dopiero przy rozliczeniu rocznym; uwierz mi – to naprawdę jest oszczędność czasu
Gdzie zgłosić działalność nierejestrowaną
Nigdzie. Naprawdę, nigdzie tego nie musisz zgłaszać. Jeśli np. jutro po śniadaniu podejmiesz decyzję, że ten dzień na start biznesu jest właśnie jutro, to zaczynasz działać i już. Tylko tyle i masz swój biznes. Nieźle, co? Ale nie kończ lektury mego artykułu w tym miejscu, dowiesz się jeszcze kilu ciekawych rzeczy.
Jak założyć działalność nierejestrowaną
Ot tak po prostu. Żadnych formalności. Niemożliwe? A jednak! Zaczynasz działać i już. Oczywiście nie zapominaj o innych ważnych rzeczach. Formalności to nie wszystko. Powinnaś poznać rynek, przygotować produkty odpowiadające na potrzeby klienta lub rozwiązujące jego problem. Będziesz pewnie potrzebowała też domeny, strony internetowej i kilku pozostałych rzeczy. Formalności jednak masz ograniczone do minimum. Wystarczy zacząć prowadzić uproszczoną ewidencję sprzedaży, gdy dokonasz pierwszej sprzedaży.
Działalność nierejestrowana a VAT
Warto też zwrócić uwagę, że w przypadku niektórych rodzajów działalności, będzie trochę więcej obowiązków. Na przykład może być tak, że ze względu na przedmiot Twojej działalności nie będziesz mogła skorzystać z podmiotowego zwolnienia VAT (dotyczy to sytuacji gdy sprzedajesz np. wyroby z metali szlachetnych, usługi prawnicze lub doradcze, towary objęte akcyzą) i będziesz miała obowiązek zarejestrować się jako aktywny płatnik VATu. A to oznacza, że będziesz miała obowiązek składać do urzędu skarbowego regularnie i w terminie deklaracje VAT i pliki JPK (tutaj planowane są zmiany związane z wprowadzeniem JPK_VDEK, które prawdopodobnie będą obowiązywały od stycznia 2020r.). I w przypadku VATu, prowadząc działalność nierejestrową, obowiązki z nim związane będziesz miała takie same, jak przy działalności gospodarczej.
Sprawdź wcześniej, czy produkty lub usługi, które chcesz sprzedawać nie „uczynią” z Ciebie tzw. VATowca. Listę tych towarów i usług znajdziesz w załączniku nr 12 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Jak prowadzić działalność nierejestrowaną
Najlepiej bardzo efektywnie… na tyle, by wkrótce nie korzystać z tej formy działalności i wejść na kolejny poziom. To będzie oznaczało, że Twoje przychody rosną, a tym samym może także i dochody, a to już dobrze rokuje dla początkującej działalności. I o to chyba chodzi? – by zarabiać.
OK, ale zanim się to stanie, to jak wyglądają formalności na co dzień? Jeśli nie masz żadnych obowiązków dotyczących np. konieczności rozliczania VAT lub rejestrowania sprzedaży za pośrednictwem kasy fiskalnej, to rzeczywiście tych formalności prawie nie ma. Jedyny rejestr, jaki trzeba prowadzić to, wcześniej wspomniana, uproszczona ewidencja sprzedaży. Wskazane jest także, by prowadzić ewidencję kosztów. Będziesz mogła je odliczyć, obliczając podatek dochodowy w rozliczeniu podatku PIT na koniec roku.
Jak rozliczać działalność nierejestrowaną
Skoro powiedzieliśmy już sobie, że formalności nie ma zbyt wielu, to teraz czas wspomnieć i o tym, czy zapłacimy jakieś podatki. Brak rozbudowanych formalności nie oznacza niestety, że nie zapłacisz żadnego podatku. Jeśli ze swojej działalności nierejestrowej uda Ci się mieć dochody, to zapłacisz od nich podatek dochodowy. Obowiązek jego rozliczenia powinnaś spełnić raz w roku, składając w urzędzie skarbowym swój PIT. Przychody z działalności nierejestrowej rozliczasz jako tzw. inne źródła przychodu. I uwaga, podatek ten płacimy od dochodu (czyli przychód minus koszty).
Jak dokumentować działalność nierejestrowaną
Dużo tych dokumentów nie ma, ale jednak trochę jest. Jak dokumentować i co – o tym warto wspomnieć. Obowiązek dokumentacji jest jeden – dokumentowanie sprzedaży. I mamy obowiązek robić to z dwóch powodów – pierwszy, jako dowód na nieprzekroczenie limitu uprawniającego do prowadzenia działalności biznesowej w formie działalności nierejestrowej. Drugi z kolei wynika z obowiązku opłacania podatku dochodowego.
Tak, tak, niestety. Państwo zrezygnowało z części danin (ZUS), ale nie zrezygnowało z podatku od dochodu (PIT). Dlatego też, jako Soloprenerka prowadząca działalności nierejestrową, będziesz zobowiązana prowadzić uproszczoną ewidencję sprzedaży. O tym, jak ona powinna wyglądać, przeczytasz w kolejnym poście. Sprzedaż będzie więc oznaczała wpis do ewidencji sprzedaży a także, jeśli klient sobie tego zażyczy obowiązek wystawienia faktury lub rachunku. O tym, jak powinna wyglądać taka faktura napiszę w kolejnym poście.
Działalność nierejestrowana a koszty
Co jeszcze warto dokumentować? Nie ma obowiązku dokumentowania kosztów, ale leży to w głębokim interesie osoby prowadzącej działalność, czy to nierejestrową, czy też gospodarczą. Wiadomo, że koszty obniżają podstawę opodatkowania, czyli nasze dochody. A to także oznacza, że zapłacimy mniejszy podatek dochodowy. Jeśli ponosisz z tytułu prowadzenia działalności nierejestrowanej jakieś koszty, nie zapomnij o ich udokumentowaniu.
Najlepiej zachowaj wszystkie faktury lub paragony potwierdzające poniesienie kosztów. Nikt tego z automatu nie będzie sprawdzał, ale w razie kontroli z urzędu skarbowego, nie wystarczą Twoje zapiski – musi być dokument potwierdzający poniesione koszty. I uwaga: w koszty nie wrzucimy wszystkich naszych wydatków, ale tylko te, które są ściśle związane z prowadzeniem działalności.
To tyle na dziś. Temat nie został wyczerpany, dlatego już pracuję nad kolejnym postem o działalności nierejestrowej. Jeśli nie znalazłaś odpowiedzi na swoje pytania, to teraz jest najlepszy moment, by je zadać np. w komentarzu poniżej lub pisząc do mnie email (adres znajdziesz w zakładce kontakt).
Chciałam się tylko upewnić – w związku z działalnością nierejestrową w PIT 37 wpisuję w takim razie w polu 57. Przychód, w polu 58. Koszty jego uzyskania. Czy to wszystko? 🙂
Tak, wpisujemy przychody i koszty i jesli korzystamy z formularzy elektronicznych, to reszta (dochód) się policzy sama. Czy to będą akurat pola 57 i 58? Tak było w PIT-37 za 2018 rok. W PITach za 2019 jest już oddzielna pozycja dla działalności nierejestrowej, więc numeracja pól zapewne będzie trochę inna.
Dobry wieczór!
Czy Pani zdaniem prowadzenie mediacji sądowych i pozasądowych można wykonywać na mocy działalności nierejestrowanej, jeśli miesięcznie nie przekracza się stawki? Wiem, że wszelkie usługi prawnicze są wykluczone ale mediacji raczej nie można podpiąć pod usługi prawnicze. Mediator nie doradza lecz jest moderatorem dyskusji między dwoma konfliktowymi stronami i spisuje finał porozumienia w ugodzie. Jakie jest Pani zdanie?
Dzień dobry,
usługi prawnicze też nie są wykluczone, ani doradztwo (można je prowadzić w ramach DNR), ale usługi takie będą opodatkowane VAT. W formie działalności nierejestrowej nie można prowadzić natomiast tzw. działalności regulowanej, czyli takiej, na której prowadzenie jest wymagana koncesja, licencja, zezwolenie lub wpis do specjalnego rejestru działalności regulowanych. Lista takich działalności znajduje się na stronach rządowych pod linkiem: https://bit.ly/33IXl3p. I z tego, co pamiętam nie ma tam słowa o mediacjach 🙂
a co do drugiego pytania – mediacje nie stanowią doradztwa (bo nie polegają na doradzaniu stronom konfliktu, ale na na prowadzeniu i wspomaganiu komunikacji pomiędzy nimi w celu jego rozwiązania) i można będzie skorzystać z przedmiotowego zwolnienia VAT (art 113 ust. 9 Ustawy o VAT).
Dzień dobry. Prowadząc działalność nierejestrowaną, która polega na przeprowadzaniu mediacji powinnam złożyć wniosek do Urzędu Skarbowego o zwolnienie z podatku? Czy taka działalność automatycznie jest zwolniona i nie trzeba pisać do Urzędu Skarbowego o zgodę czy interpretację ? Będę ogromnie wdzięczna za odpowiedz .
Pozdrawiam
Marlena, nie znam szczegółów Twoje sytuacji, ale jeśli masz na myśli podmiotowe zwolnienie z VAT, to nie trzeba tego nigdzie rejestrować ani zgłaszać. Dopiero, gdy przekroczysz limit przychodów należy się zarejestrować jako czynny podatnik VAT. A o interpretację indywidualną warto pisać, gdy ma się wątpliwość, a np. na krajowej informacji skarbowej nie udzielą jednoznacznej odpowiedzi.
Dzień dobry,
Pani Agato, a jak to wygląda ze świadczeniami usług informatycznych?
Np. naprawa komputerów, tworzenie stron ww?
Nie do końca wiem, czego dotyczy pytanie. Jeśli tego, czy można świadcząc takie usługi, prowadzić działalność nierejestrowaną, to jeśli spełnia Pan warunki (limit przychodu, nie prowadził Pan działalności gospodarczej w określonych terminach itd.), to odpowiedź, jest tak. W formie działalności nierejestrowanej nie można prowadzić tzw. działalności reglamentowanej. Pisałam o tym w tym artykule.
Szanowna Pani!
Czy przy działalności nierejestrowej usługi tj. organizowanie szkoleń i warsztatów jest formą opodatkowania VAT?
I czy jako działalność nierejestrowa mam zbierać faktury imienne, czy na nazwę swojej „działalności?
Do tej pory tego nie robiłam , jednak chciałabym się rozliczyć z PITa w tym roku, czy nic temu nie wadzi? 🙂
Aleksandra, odpowiedzieć na pierwsze Twoje pytanie bez szerszego kontekstu się nie zdecyduję, dlatego zapraszam Cię na indywidualne konsultacje. Jeśli chodzi o drugie pytanie, to tak, potrzebujesz faktur imiennych. Twoja działalność nie ma nazwy, która gdziekolwiek byłaby zarejestrowana, bo działalności nierejestrowej się nie rejestruje. Możesz natomiast używać nazwy swojej marki, prowadząc swój biznes – np. w relacjach z klientami. Możesz taką markę zarejestrować jako znak towarowy nawet jako osoba prywatna. Natomiast w sferze fiskalnej, Twoją „nazwą” biznesu jest Twoje imię i nazwisko.
Szanowna Pani!
1. Czy nauczanie języka on-line podlega vatowi?
2. Czy dobrze rozumiem, że kwota 1300pln (2020r) to ostateczny limit? Czy też jest to kwota brutto a w rzeczywistości mogę zarobić mniej?
3. Czy nauczanie języka jest traktowane jako zlecenie? Czy, jeśli mam rownolegle umowę o pracę, uczeń musi płacić mi składki zus?
4. Jestem na urlopie wychowawczym, czy to ma znaczenie w konekście zakładania działalności nierejestrowanej?
Z góry dziękuję za odpowiedzi!
Barbara
Dzień dobry, to cała lista pytań :), która wychodzi poza zakres zwyczajowych odpowiedzi do komentarza na blogu. Jednoznaczna odpowiedź wymaga uwzględnienia indywidualnej sytuacji, a to już wchodzi w zakres konsultacji indywidualnych. Zapraszam do kontaktu (zakładka kontakt). Chętnie pomogę w ramach konsultacji.
Witam!
Czy 50% minimalnej krajowej, którą mogę zarobić miesięcznie (w tym roku jest to 1300 zł brutto), znaczy, że mogę legalnie zarobić 1300 zł na rękę? W innym artykule było, że bezVATowiec w fakturze liczy netto=brutto. Czy zatem mogę zarobić 1300 zł na rękę, czy musi to być netto z tego, czyli 939 zł?
Pozdrawiam!
Limit sprzedaży miesięcznej na działalności nierejestrowej w 2020 r. to 1300 zł. To jest suma sprzedaży netto (bez VAT). Kwota, jaka zostanie na rękę będzie zależała od poniesionych kosztów oraz podatku dochodowego, jaki zostanie wyliczony i opłacony przy rozliczeniu rocznym PIT.
Witam,
Czy w ramach działalności nierejestrowanej można wykonywać usługi na zlecenie firmy zagranicznej?
Chodzi o wykonywanie projektów budowlanych dla firmy z UK.
Czy muszę wtedy wystawiać faktury vat z dopiskiem Reverse charge?
Kinga, dziękuję za pytanie, jednak jego zakres wykracza poza ramy odpowiedzi na pytanie pod postem blogowym i wymaga indywidualnej analizy. Jeśli potrzebujesz wsparcia w temacie, zapraszam na indywidualne konsultacje. O szczegółach, jak się to odbywa – piszę tutaj: https://legalnienaonlajnie.pl/produkt/konsultacje-1h/. Serdecznie zapraszam.
Moje pytanie dotyczy popularnej obecnie pracy zdalnej, a konkretniej rzecz ujmując, zarabiania na blogach, stronach internetowych w systemie Google AdSense.
Załóżmy, że ktoś chciałby zacząć zajmować się tego typu działalnością. Podejrzewam, że na początku działalności, wpływy takiej osoby na konto Google AdSense byłyby niewielkie (mniejsze niż 50% minimalnego wynagrodzenia). Później, w miarę upływu czasu, wpływy na konto Google AdSense, zaczęłyby się zwiększać (w pewnym momencie mogłyby przekroczyć próg 50% minimalnego wynagrodzenia). Proszę zauważyć, iż cały czas mówię o wpływach na konto Google AdSense, a nie o wpływach na konto bankowe. Załóżmy, że ktoś regularnie, co miesiąc, kumulowałby środki na koncie Google AdSense (które w pewnym momencie zaczęłyby przekraczać 50% minimalnego wynagrodzenia) i dopiero po jakimś czasie (np. po kilku, kilkunastu miesiącach), kiedy kwota zrobiłaby się odpowiednio duża, taka osoba podjęłaby decyzję o wypłacie środków z konta Google AdSense na swoje konto bankowe.
PYTANIE NR 1 Od którego momentu taka osoba musiałaby mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, aby później nie spotkały jej żadne przykre konsekwencje ze strony Urzędu Skarbowego? Czy od momentu wypłaty środków z konta Google AdSense na konto bankowe, czy od momentu przekroczenia progu 50% minimalnego wynagrodzenia widocznego na koncie Google AdSense, ale jeszcze nie wypłaconego?
PYTANIE NR 2 W jaki sposób należy traktować wpływy na konto Google AdSense? Spotkałem się ze stwierdzeniem, że środki na koncie Google AdSense – przynajmniej do momentu wypłaty ich na konto bankowe – można traktować jako swego rodzaju „kredyty”, a nie jak prawdziwe pieniądze czy środek płatniczy. Czy to prawda? Jeżeli nie, to w jaki sposób należy traktować środki dotępne na koncie Google AdSense, które znajdują się na koncie Google AdSense, ale które jeszcze nie zostały wypłacone na konto bankowe?
Dziękuję za pytanie. Niestety wykracza ono poza zakres zwykłej odpowiedzi na pytanie pod postem blogowym. Zapraszam na konsultacje indywidualne. Szczegóły, jak to wygląda znajdują się tutaj: https://legalnienaonlajnie.pl/produkt/konsultacje-1h/
Od września zamierzam zacząć świadczyć prywatne usługi psychologiczne, na początek na zasadzie działalności nierejestrowanej. w pracy swojej będą również wykorzystywała telefon, na który mam podpisaną umowę na abonament w pakiecie na 2 numery i 2 telefony (umowa kończy się w grudniu). Czy Pani zdaniem w takim razie od września w koszty będę mogła wrzucić faktury za te telefony?
Aby rozliczyć wydatek jako koszt uzyskania przychodu, muszą być spełnione łącznie 3 warunki: musi istnieć związek między wydatkiem a osiąganym przychodem, wydatek nie może być wymieniony w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz wydatek musi być odpowiednio udokumentowany. Wydatek na abonament spełnia te 3 warunki, jeśli jest wykorzystywany do działalności. Urzędy skarbowe interpretują to tak, że jeśli abonament jest wykorzystywany tylko do działalności, to cały wydatek można zakwalifikować jako koszt, jeśli jest używany także do celów prywatnych, wówczas trzeba go rozliczyć proporcjonalnie. Tu jednak więcej Pani podpowie księgowa niż prawnik 🙂
A jak to jest z prowadzeniem Działalności Nierejestrowanej z punktu widzenia Skarbówki – chodzi mi o określenie „Definicja działalności gospodarczej – prowadzona we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody”. I tutaj chcę się skupić na tym określeniu CIĄGŁY. Czy sprzedaż produktów rękodzielniczych regularnie co miesiąc przez cały rok już wyczerpie tę definicję? Jak długo można taką działalność nierejestrowaną prowadzić? Dziękuję za pomoc.