• USŁUGI
    • KONSULTACJE – BIZNES NA START
    • DZIAŁALNOŚĆ NIEREJESTROWA
    • UMOWY Z KLIENTAMI I PODWYKONAWCAMI
    • REJESTRACJA ZNAKÓW TOWAROWYCH
    • RODO W MAŁYM BIZNESIE
    • LEGALNA STRONA BIZNESU
    • LEGALNY SKLEP INTERNETOWY
    • PRAWA AUTORSKIE
    • KONSULTACJE
  • BLOG
  • O MNIE
  • SKLEP
  • *AFILIACJA*
  • KONTAKT
  • LOGOWANIE
  • USŁUGI
    • KONSULTACJE – BIZNES NA START
    • DZIAŁALNOŚĆ NIEREJESTROWA
    • UMOWY Z KLIENTAMI I PODWYKONAWCAMI
    • REJESTRACJA ZNAKÓW TOWAROWYCH
    • RODO W MAŁYM BIZNESIE
    • LEGALNA STRONA BIZNESU
    • LEGALNY SKLEP INTERNETOWY
    • PRAWA AUTORSKIE
    • KONSULTACJE
  • BLOG
  • O MNIE
  • SKLEP
  • *AFILIACJA*
  • KONTAKT
  • LOGOWANIE
0.00 zł 0 Wózek
15 marca, 2022

O co ten dym wokół VOD i wpisu do wykazu KRRiT

W ostatnich tygodniach słowa audiowizualna usługa medialna na żądanie oraz skróty VOD i KRRiT przewinęły się dosyć intensywnie przez teksty adresowane m.in. do twórców internetowych. Największa burza przeszła szczególnie nad głowami twórców prowadzących swoje kanały na YouTube. Ale zamieszanie dotyczące zgłoszenia do wykazu prowadzonego przez Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczy nie tylko youtuberów. Nad obowiązkiem wpisu zastanawiają się również twórcy kursów online, w których zawarte są nagrania wideo i audio. Zastanawiają się także podcasterzy. No to jak jest z tym wpisem? Kogo on dotyczy, a kto może się nim nie przejmować?

Nie pierwszy to raz, gdy ustawodawca wprowadza nowe przepisy, bez konsultacji ze wszystkimi zainteresowanymi, a w chwili, kiedy zaczynają obowiązywać, robi się dym. A robi się, bo na etapie pisania ustawy nie pomyślano nawet, jakie wątpliwości pojawią się nie tylko wśród samych obywateli i przedsiębiorców, ale… także urzędników. Lakoniczne wyjaśnienia przewodniczącego oraz rzeczniczki KRRiT wcale nie rozwiały wątpliwości. Dlatego dziś spróbujmy pochylić się nad nowymi przepisami i znaleźć odpowiedzi na pytania, kto powinien się zgłosić do wykazu, z czym wiąże się takie zgłoszenie i co grozi, jeśli się tego nie zrobi, a podlega się takiemu obowiązkowi.

Skąd to całe zamieszanie

Zamieszaniu wokół wpisu do KRRiT winna jest nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji. Chodzi o ustawę z dnia 11 sierpnia 2021 r. o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawy o kinematografii. Nowelizacja ta wynika z kolei ze znowelizowanej Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o audiowizualnych usługach medialnych z 14 listopada 2018 r. Nowe przepisy wprowadziły nie tylko nowe obowiązki podmiotów dostarczających audiowizualne usługi medialne, ale rozszerzyły definicję tych usług, co sprawiło, że teraz podmiotami je dostarczającymi stało się dużo więcej przedsiębiorców, w tym niektórzy youtuberzy.

Kogo dotyczy obowiązek zgłoszenia do wpisu KRRiT

Zacznijmy od lektury art. 47ca ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji. Możemy w nim przeczytać: Podmiot dostarczający audiowizualną usługę medialną na żądanie dokonuje zgłoszenia o wpis do wykazu prowadzonego w systemie teleinformatycznym zapewniającym bezpieczeństwo danych osobowych w nim przetwarzanych zgodnie z zasadą integralności i poufności przez Przewodniczącego Krajowej Rady nie później niż 14 dni przed dniem rozpoczęcia jej udostępniania publicznego.

No i wiemy teraz, że każdy podmiot dostarczający audiowizualną usługę na żądanie powinien zgłosić się do wykazu KRRiT na minimum 14 dni przed dniem udostępnienia publicznie takiej usługi. A co mają zrobić Ci twórcy, którzy swoje usługi opublikowali, zanim nowa regulacja weszła w życie? Jeśli jesteś twórcą takich usług i podlegasz obowiązkowi wpisu do wspomnianego rejestru, to termin minął Ci 1 lutego 2022 r. Ale bez paniki. Wróćmy na razie do tego, czy w ogóle ten obowiązek musisz spełnić.

Czy jesteś podmiotem, który świadczy audiowizualną usługę medialną?

I tu właśnie przysłowiowy pies jest pogrzebany. Co prawda, mamy we wspomnianej ustawie definicję audiowizualnej usługi medialnej, ale konia z rzędem temu, kto ją przeczyta i powie: wiem, o co chodzi. Ale po kolei. Definicja ustawowa brzmi tak:

Art. 4 pkt 6a) audiowizualną usługą medialną na żądanie jest usługa medialna świadczona w ramach prowadzonej w tym zakresie działalności gospodarczej, polegająca na publicznym udostępnianiu audycji audiowizualnych na podstawie katalogu ustalonego przez podmiot dostarczający usługę;

Wpis obowiązkowy tylko dla przedsiębiorców

To, co jest jasne, to że podmiotem świadczącym taką usługę może być tylko przedsiębiorca prowadzący działalność w tym zakresie. I tak, drogą eliminacji odpadają nam tutaj wszyscy twórcy, którzy prowadzą swoje kanały, na których publikują swoje filmy i na nich nie zarabiają, albo zarabiają niedużo. Co to znaczy? Powyższa definicja mówi tylko o tych podmiotach, które prowadzą działalność, a zgodnie z art. 5 Prawa przedsiębiorców „nie stanowi działalności gospodarczej działalność wykonywana przez osobę fizyczną, której przychód należny z tej działalności nie przekracza w żadnym miesiącu 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia”. Zatem nawet jeśli zarabiasz na reklamach na swoim kanale YouTube, ale miesięczny przychód nie przekracza połowy tzw. minimalnej krajowej w danym roku (w 2022 r. 50% minimalnej krajowej to 1505 zł), a dodatkowo nie masz zarejestrowanej działalności gospodarczej (i nie miałaś jej w ciągu ostatnich 60 miesięcy), to nie musisz zgłaszać wpisu do KRRiT.

Inaczej mówiąc, jeśli łapiesz się na możliwość prowadzenia działalności nierejestrowej, nie musisz się rejestrować. Potwierdzają to wypowiedzi szefa oraz rzeczniczki prasowej KRRiT. Ale uwaga, ten limit przychodów dotyczy nie tylko przychodów z Twojego kanału YT. Obejmuje wszystkie przychody z działalności nierejestrowej. Jeśli zarabiasz nie tylko na reklamach YT, ale na przykład dodatkowo sprzedajesz ebooka, albo zarabiasz na afiliacjach – to do miesięcznego limitu wliczasz także te przychody.

I co wtedy, gdy na przykład na ebooku i afiliacjach miesięcznie zarobisz 1400 zł, a z Adsensa na YouTube 200 zł? W takiej sytuacji przekroczysz miesięczny limit przychodów i masz 7 dni na zarejestrowanie się w CEIDG jako przedsiębiorca. A co wtedy z obowiązkiem wpisu do KRRiT? Tu KRRiT już się nie wypowiedziało. Jednak biorąc pod uwagę dotychczasowe oświadczenia przedstawicieli KRRiT, wydaję się, że taki obowiązek niestety w chwili przekroczenia miesięcznego limitu przychodów, bo staniesz się osobą wykonującą działalność gospodarczą.

Nie zarabiasz, nie zgłaszasz

Co tam jeszcze możemy wyłuskać sobie z tej definicji? Wiemy już, że obowiązek jest dla prowadzących działalność gospodarczą. Dodatkowo czytamy, że chodzi o działalność „w tym zakresie”. Co to znaczy? Nie wiadomo dokładnie. Raczej nie chodzi o to, że w PKD działalności masz określone PKD wskazujące na publiczne udostępnianie omawianych usług. Chodzi raczej o to, czy na takich treściach rzeczywiście zarabiasz (np. masz przychody z wyświetlania reklam, polecania produktów sponsorowanych, uczestnictwa w programach afiliacyjnych, recenzji za produkty, czy jeszcze innych umów pozwalających zarabiać Ci na Twoich produkcjach audiowizualnych). Takie stanowisko potwierdza KRRiT. Więcej na ten temat w wypowiedzi rzeczniczki prasowej KRRiT, Teresy Brykczyńskiej dostępnej na stronach PAPu.

Tylko usługi udostępniane publicznie

Czy każde wideo lub audio udostępniane w Internecie czyni ze mnie podmiot świadczący audiowizualną usługę medialną i sprawia, że mam obowiązek zgłoszenia do KRRiT? – takie pytanie zadają sobie także twórcy kursów online oraz programów edukacyjnych i członkowskich (tzw. membershipów) udostępnianych na platformach edukacyjnych, w których duża część materiałów to właśnie filmy wideo i nagrania audio. Spokojnie. Jeśli sprzedajesz takie kursy lub programy, Ciebie to raczej nie będzie dotyczyć, podobnie jak administratorów zamkniętych grup i forów.

Z publicznym udostępnieniem mamy do czynienia w sytuacji, gdy treści są udostępnione w taki sposób, by mogły się z nimi zapoznać postronne, nieokreślone indywidualnie osoby. Inaczej mówiąc, treść taka musi być kierowana do nieoznaczonego grona odbiorców. Warunek ten spełnia np. film udostępniony publicznie na YT lub Vimeo (ale film udostępniony w opcji „prywatnie” lub tylko dla osób, które otrzymają linka, już nie). Nie spełniają tego warunku również kursy online, programy membershipowe, platformy edukacyjne, ani panele klienta, do których mają dostęp tylko osoby, które zapłaciły za taką usługę, dostały ją w barterze lub do testowania.

Czym jest audycja audiowizualna

W przypadku radia, czy telewizji raczej nie będziemy mieli wątpliwości. W końcu stamtąd ta forma wyszła… ale rozlała się na Internety, m.in. za sprawą omawianej nowelizacji. Wcześniej nikt się nie przejmował, czy robi audycję, czy po prostu prowadzi swój kanał w mediach społecznościowych. No ale mamy nowelizację. I można by tu teraz zacząć rozkminkę, czy to, co tworzysz jest audycją czy nie. Ale od razu Cię do tego zniechęcę, bo bazując na treści ustawy, to nawet prawnicy mają z tym problem, narzekając na brak precyzji ustawodawcy. Dlaczego tak jest?

Może działa tu „powiedziała baba babie”, czy bardziej dyplomatycznie ujmując, „zadziałał głuchy telefon”. Organy europejskie tworząc dyrektywę, miały pewien zamysł, jakąś ideę i cele do spełnienia. Krajowy ustawodawca z kolei ma obowiązek wdrożyć wskazówki z dyrektywy w ustawach krajowych. Do tego dochodzą interesy krajowego ustawodawcy a także poszczególnych sektorów. Nad ustawami pracują ludzie, którzy może i prawo znają, ale nie koniecznie w praktyce. A jak nawet znają w praktyce, to wycinkowo, nie biorąc pod uwagę całej branży, czy grupy, na którą nowe przepisy będą miały duży wpływ. A jeśli do tego dołożymy brak konsultacji z grupą zainteresowanych, to potem baba ma… ale placek… mało jadalny z resztą.

No dobra, ale co z tą audycją? Darujmy sobie rozważania, co nią jest a co nie. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ustami rzeczniczki prasowej, Teresy Brykczyńskiej, wyjaśniła sytuację – wcale nie poprzez rzeczową analizę przepisów prawnych (nie to że się czepiam), ale po prostu wypowiedź. Pozwolę sobie zacytować: „obowiązkiem objęta jest każda osoba publikująca materiały wideo na platformach udostępniania wideo – YouTube, TikTok, Twitch, Facebook itp. (czyli nagrywająca filmiki, videoblogi lub inne materiały wideo) i zarabiająca na tej usłudze np. na podstawie odpowiednich umów z reklamodawcami lub przedstawicielem platformy„.

Super, że przedstawiciele KRRiT próbują jakoś wyjaśniać sytuację, ale przy skali całego zamieszania, to trochę mało. I pytanie, czy taka wypowiedź jest dla nas, twórców wiążąca. Może i nie, ale na pewno pokazuje kierunek, w jakim KRRiT może pójść w swoich decyzjach.

Audycje udostępniane na podstawie katalogu

Nie wspomniano w tych wyjaśnieniach o nieszczęsnym katalogu, o którym mowa w ustawowej definicji przytoczonej powyżej. Co to znaczy „udostępnianie audycji audiowizualnych na podstawie katalogu ustalonego przez podmiot dostarczający usługę”? No tu prawnicy też mają kłopot, ale wniosek wyłania się taki, że jeżeli istnieje zbiór takich audycji (filmików), to mamy do czynienia z katalogiem. Ale czy dwa filmiki to już zbiór? Według prawideł matematycznych odpowiedź jest oczywista, według tych prawnych już mniej. I znowu poczekamy, aż życie pokaże. Ale spokojnie to pytanie będzie Cię nurtować dopiero, wtedy gdy na swoim kanale masz tylko te dwa, czy trzy filmiki i zrobią one zawrotna karierę, zarabiając dla Ciebie więcej niż na przysłowiowe waciki.

A tak ja poważnie… z audycjami udostępnianymi na podstawie katalogu będziemy mieli do czynienia wtedy, gdy udostępniony materiał będzie miał „sznyt redakcyjny”. A tak w skrócie, to chodzi o to, że Ty, jako twórca, masz wpływ, co w takich materiałach zawierasz i robisz to częściej niż sporadycznie czy incydentalnie. No dobra, a po naszemu? No cóż. Jeśli od czasu do czasu wrzucisz jakiś materiał, który stanowi jedynie materiał pomocniczy do twojego biznesu online, np. webinar, wideo z Q&A, czy odpowiedzi na tzw. FAQ, to raczej do wpisu nie będziesz musiała się zgłaszać.

Natomiast jeśli materiały publikujesz cyklicznie według określonego scenariusza i adresujesz je do nieokreślonego grona osób, a działalność taka stanowi tzw. core Twojego biznesu, no to spełnisz ten warunek jak nic (przypomnę warunek audycji w katalogu). Tak wiem, między jednym przykładem a drugim jest wiele kolorów tęczy i indywidualnych sytuacji takich twórców i czasem trudno będzie to jednoznacznie określić. Co zrobić? Jak już napisałam wyżej, czekamy… aż „życie pokaże”. KRRiT zapowiedziała, że na razie będzie edukować i instruować, ale prędzej czy później kary też się pojawią.

Nie tylko na platformach typu YouTube czy Vimeo

Wspominam tutaj o YouTube, ale sprawa dotyczy udostępniania na wszelkich możliwych platformach, a nawet własnych stronach internetowych. Dlaczego? Ano, bo ustawodawca europejski chciał stworzyć definicję, jak to się teraz modnie mówi, technologicznie neutralną. No i stworzył, a to oznacza, że podmiotem udostępniającym audiowizualne usługi medialne na żądanie będą nie tylko youtuberzy, ale także twórcy udostępniający takie materiały na innych platformach, serwisach, mediach społecznościowych czy własnej stronie internetowej.

Do brzegu

Długi ten tekst się zrobił, więc przejdźmy do podsumowań. Ale jak go podsumować, skoro tyle niejasności? No to spróbujmy pójść w checklistę. Ten rodzaj narzędzia jest szczególnie lubiany na onlajnach. Kliknij w grafikę poniżej i odpowiedz na pytania. Czy ta checklista rozwieje wątpliwości każdego twórcy treści VOD dotyczących obowiązku rejestracji? Nie. Ale części z nich na pewno pomoże nieco lepiej zrozumieć swoją sytuację i podjąć decyzję o zgłoszeniu do wpisu lub jego braku.

I jeszcze na koniec

Co grozi za brak zgłoszenia mimo obowiązku? Oczywiście kary. A co jeśli już teraz wiesz, że podlegasz obowiązkowi rejestracji i podlegałaś mu w listopadzie zeszłego roku, a termin minął 1 lutego 2022r. KKRRiT zachęca, by zgłosić się jak najszybciej. Zapowiada, że na razie nie będzie karać, ale niedługo zacznie wzywać do wpisania się do wykazu. Przynajmniej tak zapewnia rzeczniczka prasowa KRRiT.

Temat jest też, jak to mówią, rozwojowy. Dlaczego? Branża influencerów podkreśla, że nowe regulacje nie przystają do branży twórców internetowych. Same sieci partnerskie, które zrzeszają takich twórców, nie kwestionują obowiązku zgłoszenia do wpisu do wykazu platform udostępniających wideo. Jedne uważają, że twórcy powinni to zrobić samodzielnie, inne z kolei przejęły ten ciężar na siebie i same zgłosiły twórców zrzeszonych w ich sieciach. Więcej na ten temat przeczytasz na Wirtualnemedia.pl

A o co chodzi z tym podatkiem od VOD?

Dostawcy audiowizualnych usług medialnych zobowiązani są do opłacania specjalnego podatku. Chodzi o daninę na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w formie 1,5% podatku płaconego kwartalnie. Na szczęście nie wszyscy są objęci tym obowiązkiem. Z podatku zwolnieni są mikro przedsiębiorcy (zatrudniający nie więcej niż 10 pracowników oraz osiągający przychód nie większy niż 2 mln euro).

To tyle w tym tekście. Nie wyczerpuje tematu, ale może choć odrobinę go wyjaśnia. Jeśli uważasz, że jest wartościowy i znasz kogoś, kto może być zainteresowany – koniecznie udostępnij go. Dziękuję.

Poprzedni artykułCzy Twoje logo powstało w CanvieNastępny artykuł Dla kogo jest działalność nierejestrowa?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cześć, nazywam się Aga Zalewska. jestem prawnikiem i pomagam działać legalnie na onlajnie. Odczarowuję prawo dla kobiet takich, jak Ty i ja – kobiet przedsiębiorczych niezależnie od tego, co robią – blogują, są freelancerkami, prowadzą sklepy internetowe lub dopiero planują swoje biznesy marzeń.

Kategorie

  • afiliacja
  • biznes na start
  • działalność nierejestrowa
  • newsletter
  • prawa autorskie
  • RODO
  • sklep internetowy
  • Soloprenerka
  • UMOWY
  • Uncategorized
  • ZUS

Ostatnie wpisy

Czy treści wygenerowane przez AI trzeba oznaczać15 lipca, 2025
Czy Polski Akt o Dostępności dotyczy solobiznesów?27 czerwca, 2025
e-Doręczenia – krótki przewodnik dla JDG i spółek1 kwietnia, 2025
Co zrobić z danymi osobowymi, gdy klient już kupi6 marca, 2025
To już w ogóle nie można wysłać emaila z ofertą?22 listopada, 2024
Jak, świadcząc usługi 1:1, zarabiać dodatkowe pieniądze w programach afiliacyjnych?11 marca, 2024
Co Akt o usługach cyfrowych oznacza dla małych biznesów online12 lutego, 2024
Czy musisz mieć oddzielny regulamin do Newslettera?12 stycznia, 2023
Globusa od tego Omnibusa można dostać…czyli czym nas przywitał 1 stycznia 2023r.2 stycznia, 2023
Pokaż mi swoje pliki cookies, a powiem Ci, kim jesteś7 września, 2022
Projekt: Legalnienaonlajnie - / Prawa autorskie 2018-2022

Koszyk

Stosujemy pliki cookie, by strona działała prawidłowo. Za Twoją zgodą będziemy używać ich także do analizy ruchu na stronie oraz personalizowania reklam. Zakres swojej zgody lub jej brak możesz wyrazić, klikając odpowiedni przycisk. Zgodę możesz zmienić w każdej chwili, zmieniając ustawienia. Więcej o plikach cookie i Twoich prawach przeczytasz w Polityce prywatności i cookies

Akceptuj wszystkie
Ustawienia
Odrzuć wszystkie

Ustawienia cookies

Ustawienia prywatności

Stosujemy pliki cookie, by strona działała prawidłowo. Za Twoją zgodą będziemy używać ich także do analizy ruchu na stronie oraz personalizowania reklam. Zakres swojej zgody lub jej brak możesz wyrazić, klikając odpowiedni przycisk. Zgodę możesz zmienić w każdej chwili, zmieniając ustawienia. Więcej o plikach cookie i Twoich prawach przeczytasz w Polityce prywatności i cookies
Niezbędne
Zawsze włączone
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.
CookieWażnośćOpis
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearTo ciasteczko jest używane przez wtyczkę GDPR Cookie Consent, to ciasteczko jest stosowane, by przechowywać zgodę użytkownika na pliki cookies z kategorii „Reklamowe”.
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsTo ciasteczko jest używane przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Jest stosowane, by przechowywać zgodę użytkownika na pliki cookies z kategorii „Analityczne”.
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsTo ciasteczko jest stosowane przez wtyczkę GDPR Cookie Consent, aby udokumentować zgodę użytkownika na ciasteczka z kategorii "Funkcjonalne"
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsTo ciasteczko jest używane przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Jest stosowane, by przechowywać zgodę użytkownika na pliki cookies z kategorii „Niezbędne”.
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsTo ciasteczko jest używane przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Jest stosowane, by przechowywać zgodę użytkownika na pliki cookies z kategorii „Inne”.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsTo ciasteczko jest używane przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Jest stosowane, by przechowywać zgodę użytkownika na pliki cookies z kategorii „Wydajnościowe”.
CookieLawInfoConsent1 yearRejestruje domyślny stan przycisku odpowiedniej kategorii i statusu CCPA (California Consumer Privacy Act). Działa tylko w koordynacji z podstawowym plikiem cookie.
elementorneverTen plik cookie jest używany przez motyw WordPress zastosowany na stronie. Pozwala właścicielowi serwisu na wdrażanie lub zmianę treści serwisu w czasie rzeczywistym.
enforce_policy1 yearPayPal ustawia ten plik cookie na potrzeby bezpiecznych transakcji.
JSESSIONIDsessionPlik cookie JSESSIONID jest używany przez New Relic do przechowywania identyfikatora sesji, dzięki czemu New Relic może monitorować liczbę sesji dla aplikacji.
PHPSESSIDsessionTen plik cookie jest natywny dla aplikacji PHP. Ten plik cookie służy do przechowywania i identyfikacji unikalnego identyfikatora sesji użytkownika w celu zarządzania sesją użytkownika na stronie internetowej. Plik cookie jest plikiem sesyjnym i jest usuwany po zamknięciu wszystkich okien przeglądarki.
ts3 yearsPayPal ustawia ten plik cookie, aby umożliwić bezpieczne transakcje za pośrednictwem PayPal.
ts_c3 yearsPayPal używa ten plik cookie, aby bezpiecznie dokonywać płatności za pośrednictwem PayPal.
viewed_cookie_policy11 monthsTo ciasteczko jest używane przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji, czy użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne
Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.
CookieWażnośćOpis
__cf_bm30 minutesTen plik cookie, ustawiony przez Cloudflare, służy do obsługi funkcji Cloudflare Bot Management, identyfikuje, monitoruje i łagodzi złośliwy ruch botów w Internecie, jednocześnie umożliwiając przydatnym botom dostęp do usług internetowych.
LANG9 hoursLinkedin używa ten plik cookie, aby ustawić preferowany język użytkownika.
S1 hourUżywane przez Yahoo do dostarczania reklam, treści lub analiz.
tsrce3 daysPayPal ustawia ten plik cookie, aby umożliwić obsługę płatności PayPal w witrynie.
x-pp-ssessionPayPal ustawia ten plik cookie w celu przetwarzania płatności na stronie.
Wydajnościowe
Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.
CookieWażnośćOpis
l7_az30 minutesTen plik cookie jest niezbędny dla funkcji logowania do systemu PayPal na stronie internetowej.
Analityczne
Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzjący wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.
CookieWażnośćOpis
_gcl_au3 monthsStosowane przez Google Tag Manager w celu eksperymentowania z efektywnością reklamową stron internetowych korzystających z ich usług.
CONSENT2 yearsYouTube ustawia ten plik cookie za pośrednictwem osadzonych filmów z YouTube i rejestruje anonimowe dane statystyczne.
vuid2 yearsVimeo instaluje ten plik cookie, aby informację śledzącą, ustawiając unikalne ID w celu osadzania filmów na stronie internetowej.
Reklamowe
Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
CookieWażnośćOpis
_fbp3 monthsTen plik cookie jest ustawiany przez Facebook w celu wyświetlania reklam na Facebooku lub na platformie cyfrowej obsługiwanej przez reklamy Facebooka, po odwiedzeniu strony internetowej.
NID6 monthsPlik cookie NID, ustawiany przez Google, jest używany w celach reklamowych; aby ograniczyć liczbę wyświetleń reklamy przez użytkownika, wyciszyć niechciane reklamy i mierzyć skuteczność reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysPlik cookie ustawiony przez YouTube w celu pomiaru przepustowości, który określa, czy użytkownik otrzyma nowy czy stary interfejs odtwarzacza.
YSCsessionPlik cookie YSC jest ustawiany przez YouTube i służy do śledzenia wyświetleń osadzonych filmów wideo na stronach YouTube.
yt-remote-connected-devicesneverYouTube ustawia ten plik cookie w celu przechowywania preferencji wideo użytkownika korzystającego z osadzonego wideo YouTube.
yt-remote-device-idneverYouTube ustawia ten plik cookie w celu przechowywania preferencji wideo użytkownika korzystającego z osadzonego wideo YouTube.
Inne
Inne nieskategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.
CookieWażnośćOpis
_ht_CDT-116301 yearNo description
_ht_CDT-11630_reset_token1 yearNo description
COMPASS1 hourNo description
DEVICE_INFO5 months 27 daysNo description
ZAAKCEPTUJ I ZAPISZ
Powered by CookieYes Logo